'הימים הנוראים' הוא השם ( הלא מוצלח, לדעתי ) שניתן לעשרת הימים שבין כסה לעשור, או בעברית מדוברת: הימים שמתחילים בראש השנה ומסתיימים ביום הכיפורים.  בימים אלה, על פי המסורת היהודית, נקבע גורלו של כל אדם , על פי המעשים העומדים לזכותו או לחובתו.

בילדותי,  דמיינתי לעצמי מישהו  ממש גדול, שנראה כמו האלוהים בציור של מיכאלאנג'לו , יושב בשמיים בישיבה מזרחית, משחק בקלפים עם החברה'  ומוציא  מתוך החפיסה לכל אחד את הקלף ש"מגיע לו" .

קלפים היו אז  דרך נעימה להעביר את יום הכיפורים, שבו, בין אם היית בצום  ובין אם לא, היית צמוד לבית ומחכה שהזמן יעבור…בלי  D.V.D,  בלי מחשב,  בלי בלוג ובלי פייסבוק…

ובכן, פוסט זה יעסוק בקלפים , בהיבטים שונים שלהם ובעיקר בקשר שבינם לבין אופנה.

הדוגמא הראשונה שאליה אתייחס, הם קלפים שעוצבו בעבור אל-על בשנות ה- 50 של המאה הקודמת, תקופה שבה חיפשו כאן דרך  לחבר  את התרבות החילונית עם התנ"ך. באותה תקופה מגייסת הגרפיקה הישראלית  את דוד המלך בגלימה מסוגננת, לסדרת הקלפים שאותם עיצב דוד אחר, הוא ז'אן דוד, שהיה אז גרפיקאי מוערך.

קלפים שעוצבו עבור אל-על בשנות ה- 50 על ידי ז'אן דוד

ואם הקלפים של ג'אן דוד הם לא ממש אופנה אז הנה האופציה של גאליאנו…

קלפים בראש אצל ג'ון גאליאנו בקולקציית חורף 2009- 2010

וגם לויויאן ווסטווד הבלתי נלאית יש ערכת מתנה ארוזה בבד משבצות 'טרטאן'  ובתוכה…איך לא? קלפים!

הקלפים האופנתיים של ווסטווד

ועוד תמונה של ווסטווד הנצחית, שהולך לה קלף משוגע כבר  יותר מ- 50 שנה…

ווסטווד היא ג'ינג'ית באופי שממשיכה להפתיע בעיצובים אוונגרדיים על סף גיל 70

אני אישית ממש לא אוהבת לשחק קלפים כי  זה נראה לי סתם בזבוז זמן , אבל יש אנשים שחלק ניכר מחייהם מוקדש לקלפים, בין אם הם מהמרים כפייתיים בפוקר, או מתאמנים בברידג'   לצורך brain spa  שזה משהו כמו תרגילי כושר למוח , סוג של תירגול  anti aging  שאמור לשמור עלינו צעירים לנצח…

קוני לים מעצבת קלפי אופנה יפיפיים

ובחיפושי  אחרי קלפי אופנה גיליתי  את הקלפים המדליקים האלה של קוני לים ואם אתם מעונינים לראות עוד דוגמאות קלפים של קוני לים, כדאי תיכנסו ללינק ותציצו.

המאייר המוכשר שקורא לעצמו 'בלו לוגן' בסדרת איורים של דגמי גאליאנו

'בלו לוגן' הוא כינוי לצעיר שנחשב מאוד 'איני' , הוא מוזמן לתצוגות אופנה של גדולי המעצבים ושם הוא יושב ומצייר דגמים שאותם לפעמים הוא מכניס לפורמט של  קלפים. למי שרוצה לדעת עוד על בלו לוגן מומלץ להיכנס כאן ללינק .

מחתרת הקטיפה: פין-אפ גירל על קלפים בשנות ה- 50

שנות ה- 50 היו כידוע השנים של המאצ'ו הגברי ועקרת הבית המצטיינת שלו, שחייה היו מוקדשים לרווחת בעלה (ואני חושבת שאף אישה נורמלית כיום לא הייתה מסכימה להיכנס לנעליה). נערות הפין-אפ היו האילוסטרציה החביבה על הגבר של התקופה, משהו כמו האילוסטרציה שלמעלה.

והנה עוד קלפים המנציחים את אופנת שנות ה- 50  ואם חשבתם שגברים היו תמיד ממאדים ונשים -מנגה, אז כדאי שתדעו שבשנות ה- 50 הגברים  היו מהמשרד והנשים -מהמטבח (או מחדר השינה).

קלפים עם אופנת שנות ה- 50: גברים מהמשרד נשים מחדר השינה .

אז כמו שאתם רואים ניסיתי לבדוק מה הקשר שבין קלפים לאופנה ואם בכלל קיים קשר כזה. התוצאות הבהירו לי פעם נוספת שאין כמעט תחום בחיים שאין לו קשר לאופנה. וגם קלפים. בהחלט.

אלוהים יוצר את האדם:  פרסקו של מיכאלאנג'לו מהקפלה הסיקסיטינית

אז לכל אלה שמשחקים קלפים ביום הכיפורים, לכל אלה שמאמינים במזל העיוור וגם לאלה שלא מאמינים בו אבל כן  מאמינים לאלברט איינשטיין, ש'אלוהים לא משחק בקוביה' (שהוא אגב, משפט שאמר איינשטיין בעיצומו של משחק קלפים)…זה בדיוק הרגע לאחל לכולכם שבשנה הבאה ילך לכם קלף משוגע , שתצליחו בענק והכי חשוב שתיכתבו ותחתמו לחיים טובים ולשלום… ושתהיו לי בריאים.