ילדה קטנה הולכת להצגה יומית בקולנוע בפעם הראשונה בחייה. טבריה. סוף שנות ה-40. במרחק של מאתיים מטר זה מזה ניצבים שני בתי הקולנוע המקומיים: "קולנוע אביב" ו"קולנוע אלישבע". "אביב" הוא בנין מרובע, אפרורי, נטול דמיון. "אלישבע" ("אליזבט" במקור) – בנין ארט-דקו מקסים, עם כיפה מצופה אבני צפחה ודקלים מסביב.

כך נראה כיום קולנוע אלישבע, לשעבר ,שהוסב לבית מלון

מעל הבמה תלוי מסך קטיפה אדום שמגיע עד התקרה, וזה הדבר הראשון שאני רואה כשאני מצליחה סוף סוף לשבת. האורות כבים, המסך  מתרומם בריחוף אלגנטי והקסם מתחיל… מוירה שירר, הג'ינג'ית המקסימה, רוקדת  מבלי לחדול והיא ממש מרחפת בתוך נעלי הבלט האדומות המכושפות. אני לא בטוחה שהנס כריסטיאן אנדרסן היה מצליח לזהות בסרט את יצירתו המקורית, אבל אני כן בטוחה שהוא היה נהנה מאוד.

הבמאים הגדולים בריאן דה-פלמה ומרטין סקורסזה בחרו את "נעליים אדומות" (1948) כסרט האהוב עליהם ביותר בכל הזמנים, אז תארו לכם איזה רושם משאיר סרט כזה על ילדה קטנה מטבריה שרואה סרט קולנוע בפעם הראשונה בחייה.

כל מה שרציתי אחרי הסרט היה: נעליים אדומות!!! לא חשוב איזה סוג, לא חשוב איזו דוגמא, העיקר: אדומות!!!

אבל לבקש נעליים אדומות בתקופת הצנע היה כמעט כמו לבקש את הירח. ובכל זאת, באיחור של כמה חודשים ואחרי נדנוד רצוף מלווה בכי להעצמת  אפקט האומללות, קבלתי לבסוף נעליים אדומות. הן לא דמו בכלל לנעליים של מיס פייג' מהסרט, אבל הן היו בהחלט אדומות. חבל שאין לי תמונה שלהן באלבום, אבל הן נראו בערך כך:

הנעליים שלי נקשרו בשרוכים שהסתיימו ב- 2 כדורים. החרטום היה יותר מרובע והן לא היו נעלי לק, אלא נעליים מעור מט.

…שנות ה- 70 המוקדמות. פארק האגדות, דה אפטלינג, הולנד. אנחנו מטיילים עם הילדים שלנו כדי להראות להם איך אגדות מתגשמות. לכל אגדה מוקדש ביתן ובאמצעות פעלולים טכנולוגים (מתקדמים לאותה תקופה) יכולה המכשפה- לעוף על מטאטא, השטיח- לרחף באוויר והנעליים האדומות – לרקוד מעצמן.

פארק האגדות "דה אפטלינג" , ביתן "נעליים אדומות"

אני נתקעת מול ביתן 'נעליים אדומות'. ממש לא מסוגלת לזוז. הילדים כבר רוצים להמשיך הלאה לביתן הבא… נו…כמה זמן אפשר עוד להתבונן בנעליים רוקדות מעצמן???

אבל כולם ראו שם רק את הנעליים,  רק אני ראיתי גם ילדה אחת קטנה רוקדת בתוך הנעליים האדומות…

וואלה, איך נסחפתי…. זה אמור להיות בלוג לאופנה, לא??? טוב, אז בשביל כל אלה שנכנסו לכאן כדי לקרוא על אופנה, הנה כמה נעליים של גדולי המעצבים, שכל אחד מהם מציע את הואריאציה המושלמת שלו לנעליים אדומות.

נעליים אדומות: גירסת המעצבים

ואתם לא באמת רוצים לדעת כמה נעליים אדומות יש לי בארון…