…מה כבר יום חמישי? לא להאמין איך שהזמן רץ… כבר שלושה ימים מאז שחזרתי הביתה ועדיין לא מצאתי זמן לפרוק את מטען החוויות הכל כך עוצמתי שחוויתי  בנסיעה האחרונה להולנד.

איפה להתחיל? יש כל כך הרבה לספר. אולי אתחיל באירוע שהיה הטריגר לנסיעה זו והוא השתתפותי בתערוכת התכשיטים הבינלאומית Sieraad שהתקיימה באמסטרדם במשך 3 ימים ( 5-7 בנובמבר) במתחם המשומר להפליא של חוות הגז הישנה שעכשיו הוא המקום הכי לוהט באמסטרדם לאירועים ותערוכות.

 

האולם הענקי של חוות הגז שנראה כמו מטריה יפנית ענקית

 

האמת היא שאני עדיין לא בדיוק מבינה איך בכלל הגעתי לשם, ועוד בתור הנציגה היחידה מישראל…

זה התחיל לגמרי במקרה כשמצאתי בשיטוטי הבלתי מונחים באינטרנט קול קורא להשתתפות בתחרות בינלאומית לתכשיטי קונספט בשם   True Colours. הכוונה הייתה  שהמשתתף צריך להשתמש בצבעים האמיתיים של יצירתו להבעת הצבעים האמיתיים שלו, כלומר לא רק האופי אלא גם הסגנון האישי. בהוראות ההשתתפות הוסבר שיש לקחת מקור השראה אתני ולתת לו פירוש אישי ועכשווי. אני ואתני הרי הולכים יד ביד מאז שהתחלתי את סיפור האהבה שלי עם התכשיטים  וממש נדלקתי על הרעיון. וכך התפניתי מכל עיסוקי כדי לעצב תכשיט חדש על פי תכשיט בדווי עתיק המשמש כעין בורקה לכיסוי  הפנים. מקור השראה זה הוביל אותי באופן כמעט ספונטני אל תכשיט טקסטילי ומאוד צבעוני שאותו שלחתי לתחרות… שלחתי ושכחתי …

 

התכשיט שלי ולידו מקור ההשראה

 

…די הופתעתי לקבל תשובה אחרי כמה חודשים שהתכשיט שלי נבחר בין 56 התכשיטים שיוצגו בתערוכה (מתוך 350 תכשיטים שנשלחו מכל רחבי העולם) .

 

תצוגת השיקופיות עם שם המשתתף והמדינה שממנה בא

 

הגעתי לתערוכה הענקית כשאני משוכנעת ש'כולה' 56 מעצבים שיפגשו זה את זה ויספרו על עבודתם. כשהגעתי למקום נדהמתי למראה הגודל של האירוע שהתחרות הייתה רק חלק ממנו. התברר שהתערוכה לתכשיטי קוטור " Sieraad" היא ביאנלה, המתקיימת כמובן פעם בשנתיים ואליה מגיעים מעצבי תכשיטים יצירתיים במיוחד שמעצבים תכשיטים מכל מה שתוכלו להעלות על הדעת: אבנים, עץ, זכוכית, טקסטיל, חבלים, קש ומה לא???

 

מבט כללי על התערוכה Sieraad

 

לא רק היצירות היו מקוריות להפליא, גם צורת התצוגה והמשתתפים נתנו שואו בלתי רגיל. הנה למשל אחת המשתתפות שגם זכתה באחד מ- 9 הפרסים שחולקו בתערוכה. התכשיטים שלה היו עשויים מאבנים שונות שאותן ליקטה מרחבי ארצה (UK). לכל תכשיט הוצמדת תווית המתארת  את המקום שבו מצאה את האבן המסויימת וגם ציטוט משיר שיש לו קשר לתכשיט. היא עצמה התלבשה לטקס הפתיחה בצורה פולקלוריסטית שמשכה כמובן הרבה תשומת לב.

 

ממש כמו בציור: המשתתפת האנגליה ואני

 

משתתפת אחרת הציגה את יצירותיה בתוך צלחות מכוסות הערוכות כמטעמים על השולחן.

 

תכשיטים מוכנים לאכילה...

 

ועוד אחת שהציגה  תכשיטים על גבי טוטמים יצוקים מברזל…

 

התכשיטים מוצגים על 'טוטמים' יצוקים

 

יצאתי מהתערוכה עם תחושת  דיגדוג בידיים…אתם יודעים איך זה כשאין לכם סבלנות לחכות עד שתתחילו כבר ליצור?… אז זהו. אני כבר בבית… אבל אין לי זמן ליצור כי עכשיו אני עסוקה עד מעל לראש עם התערוכה 'טקסט-טקסטיל-טקסטורה' שאותה אני אוצרת  וכולכם מוזמנים לפתיחה החגיגית ביום חמישי 18 בנובמבר בשעה 20:00 בגלריה לעיצוב עכשווי 'פריסקופ', בן-יהודה 176, תל-אביב.

התחנות הבאות של התערוכה הבינלאומית "True Colours" הן :

Villa Bengel, Idar Oberstein,Germany 14/12/2010- 15/01/2011

Museum for Modern Art, Arnheim, The Netherlands 20/02/2011- 29/05/2011

ורגע לפני הסיום, הנה עוד תמונה מתערוכת Sieraad הבלתי נשכחת…

 

התכשיט שלי ואחת המבקרות...

 

ותודה לעודד רז ולדן רז על הצילומים לפוסט זה